onsdag den 11. maj 2011

Min Fars Sy-kasse.

For 4 år siden mistede jeg min far. Og en ting jeg har af hans er sykassen, som mere eller mindre minder om en værktøjskasse.

Jeg elsker den. Stor,uhandy, blå og med indbygget målebånd ovenpå.


Så som det første kreative indslag på denne blog, besluttede jeg mig for at give den en ansigts-løftning, hvor jeg stadig beholder dens charme og sjæl.

Som det første er det anskaffelse af :
  • Dekopage lim og lak i en.
  • Papir / Tapet (har selv forkærlighed til Rie's, da hun laver flere i fede retro farver.)
  • Saks og pensel.
  • Ynglings klister-mærker.


Så er det ellers bare igang.
Når man skal Dekopere en sykasse starter du med at klippe papiret, så størrelsen passer til det sted det skal dekorere. Så smørrer du dekopage limen på kassen, sætter papiret på, og sådan fortsætter du til det færdige resultat. Afsut med at give det påhørte papir en dekopagelak, så det kan tåle at blive brugt bagefter.

Det færdige resultat.


 Inde i låget har jeg sat nogle af mine ynglings klister-mærker, som er rejse vintage tryk, som fx Golden-Gate broen i San fransisco.


Ellers hvis man ikke har mod på selv at springe ud i det kreative hjørne er der også hjælp at hente i Blå fugl, som netop har fået disse fantastiske sykasser hjem, så man kan holde styr på alle grejerne.



2 kommentarer:

  1. Hvor er den blevet flot.. :D

    Joan / wooz.dk

    SvarSlet
  2. Tak Joan, er sikker på det nok skal give mig et smil på læben hver gang jeg tager den i brug

    SvarSlet